Fokozott lordózis – csípőhorpasz izom nyújtása

Home » Cikkek » Fokozott lordózis – csípőhorpasz izom nyújtása

A fokozott ágyéki görbület (lordózis) egyik oka lehet a csípőhorpasz izom rövidülése. Az izom egyik feje ugyanis az ágyéki csigolyákról ered, a has irányában haladva lefelé, tehát rövidülésével előre tudja húzni a csigolyákat, ezzel növelve a lordózist. Ez pedig komoly deréktáji fájdalmakat okozhat, hiszen a hátul futó képletek közelebb kerülnek egymáshoz, összeérhetnek, súrlódhatnak.

Mivel ez az izom egyébként is rövidülésre hajlamos, és ugyebár a sok ülés miatt sokat van rövidült helyzetben, kifejezetten fontos a rendszeres nyújtása! Egyik legjobb gyakorlat rá a jobb alsó sarokban látható jógapóz (újhold). Amire ügyelj, hogy a térded és a bokád egy (függőleges) vonalban legyen, a medencédet pedig engedd előre, amennyire tudod. Ha fáj a derekad, ne emeld fel a karokat, hanem pihenjenek a térdeden vagy akár a talajon.

Minden edzés után szinte KÖTELEZŐ elvégezni, de akár minden este otthon is nyújthatod. Ha nem az edzés végén végzed, akkor először dinamikus formában nyújtsd, tehát 5-6-szor ismételve told előre a medencédet majd emelkedj vissza. A mozgás folyamatosn, de legyen lassú és kontrollátl. Az 5-6 ismétlést követően már benne maradhatsz a nyújtó helyzetben.
Ha még a farizmodat is ráfeszíted közben, még hatékonyabb lesz a nyújtás.