Gerincbarát otthoni pihenés

Home » Cikkek » Gerincbarát otthoni pihenés

A gerincre akkor is veszélyek leselkednek, mikor azt hiszed, hogy milyen kényelmesen fekszel. Ágyban tévézni, olvasni nagyon jó dolog, de ha éveken át rossz helyzetben teszed, sajnos azzal is ártasz a gerincednek. Az első képek a helytelen pozíciókat mutatják, ahol a gerinc görbületei teljesen eltűnnek, egyetlen nagy domborulatba megy át az egész, ez pedig az ágyéki és a nyaki gerincen megnöveli a porckorongok hátsó részére eső nyomást, ami pedig idővel a porckorongsérv irányába visz. A második képek azt a pici módosítást mutatják, amivel fiziológiás helyzetben tudod tartani a gerincedet, tehát a derekad mögé és a nyakad mögé tegyél valamit (a legjobb valami hengeralakú lenne), ami nem engedi kidomborodni, hanem homorulatban tartja ezt a két gerincszakaszt.
Gerincük azt szereti legjobban, ha az ilyen statikus helyzetekben a gerinc neutrális pozícióban van, tehát nem mozdul el semerre sem az álló helyzetben látható gördületekhez képest.
Próbáld ki, mennyire kényelmes! És még jót is teszel magadnak! Ha pedig már kialakult sérved van, akkor kötelező lenne így tenned!