Nyak hátsó izmainak túlfeszülése

Home » Cikkek » Nyak hátsó izmainak túlfeszülése

A fej statikájára jellemző, hogy a gravitáció alapvetően előre billentené, ezért a hátsó nyaki izmoknak folyamatosan kell dolgozniuk, hogy megtartsák azt. Gondoljunk a fej előrebukására, mikor ülve elalszunk. Egyik ilyen „jó munkásnak” tekinthető izmunk a trapézizom felső része, mely folyamatos feszülésével biztosítja fejünk pozícióját. Ha rossz tartásként fejünk kissé előrébb kerül (fül előrébb, mint a vállcsúcs), akkor fokozottabb erőt kell kifejtenie ennek az amúgy is – általában – túlfeszített izomnak, mely egyébként a zsugorodásra hajlamos izmok közé tartozik. Zsugorodása, túlfeszülése pedig fájdalomhoz vezet a nyak-váll régióban.

Mit tehetünk? A fej helyes pozíciója az első feladat (fül-vállcsúcs egy vonalban). Majd a vállak leengedése (folyamatosan figyelmeztessük erre magunkat!). A masszázs kiválóan serkenti ennek a területnek a vérkeringését, tehát nagyon jót tesz, de nem egyedüli megoldás! És persze a nyújtás: üljünk rá a jobb kezünkre, húzzuk ki magunkat minél magasabbra (vállak hátra, mellkas előre), majd a bal kezünkkel gyengéden, de határozottan billentsük a fejet balra és tartsuk meg 15 mp-ig. Aztán a másik oldalon is. Ügyeljünk rá, hogy inkább a vállat húzzuk lefelé, mint a fejet, hogy ne ártsunk a nyaki csigolyáknak!
Ezt akár 2-3 óránként ismételjük meg!

Ehhez kapcsolódóan ezt a cikket is olvasd el: Segít-e a masszázs a nyakfájdalmaknál?