A középső farizom leghatékonyabb gyakorlatai

Home » Cikkek » A középső farizom leghatékonyabb gyakorlatai

A középső farizom (m. gluteus medius) az egyik (fő) felelőse a medence oldalirányú stabilitásának, ezért kiemelten fontos az edzése. Fő működése (a medencestabilizáció mellett) a csípőízületi távolítás (a láb oldalra emelése). Van ott azonban egy másik izom, a combpólyafeszítő izom (m. tensor fascia latae), amely ugyanezt a távolítást végzi, viszont túlzott erősödése (zsugorodása) ártalmas lehet mind a csípő-, mint a térdízületre. Végeztek ezért egy vizsgálatot, hogy melyik gyakorlatok azok, amelyek leginkább erősítik a középső farizmot úgy, hogy legkevésbé érvényesüljön a combpólyafeszítő hatása. Az eredmény a képösszeállításban látható:

  1. A leghatékonyabbnak a gumiszalaggal végzett csípőízületi távolítás bizonyult,
  2. Második helyezett az oldalra lépegetés lett (gumiszalaggal szintén hatékonyabb),
  3. Harmadik helyen végzett az egylábas vállhíd gyakorlat.

Építsétek be ezeket a gyakorlatokat is az edzésprogramotokba és persze színesítsétek egyéb eszközökkel, gyakorlatokkal. Mert amíg az alsóvégtag dolgozik, addig kézisúllyal, softballal, gumiszalaggal, flexibarral stb. a felsővégtag és a törzs is kaphat feladatot!

(Az eredeti tanulmány: Selkowitz et al., J Orthop Sports Phys Ther 43 (2013) 54-61. All rights reserved to the Journal of Sports & Orthopaedic Physical Therapy., itt olvashatjátok el: http://www.jospt.org/issues/articleID.2824,type.2/article_detail.asp)

Kapcsolat

Cikkek

© Almásy Csilla Gerinckoncepció