Guggolás helyesen

Home » Cikkek » Guggolás helyesen

A guggolás az egyik legjobb comb- és farizomerősítő, -formáló gyakorlat. Fő izmai a négyfejű combizom és a nagy farizom (persze sok más izom munkája is kell hozzá). A nagyszerű benne az, hogy ez a két izom lefelé menet és felfelé jövet is dolgozik. Lefelé fékezi a súlyunkat, hogy a gravitáció ne vigye le túl gyorsan (excentrikus működés), ezért is kell szépen lassan haladni lefelé. Felfelé pedig visszaemeli a súlyunkat a kiindulóhelyzetbe (koncentrikus működés).

A térd és a gerinc védelme érdekében a következőkre kell odafigyelni:

  • A lábak csípőszélesen állnak, az ujjak előre néznek.
  • A térd a lábfej tengelyében mozduljon.
  • A térd nem előzheti meg a lábujjakat.
  • A medence hátra, a törzs előre mozdul.
  • A hát egyenes (mellkas nyitva, vállak hátra és lefelé húzva).
  • A hasfal végig feszesen tartva.
  • A derék ne homorodjon és ne is domborodjon.
  • A fenék nem megy a térd vonala alá.

Hibás kivitelezés:

  • A térd az ujjak elé kerül (extrém nyíróerők lépnek fel a térdízületben).
  • A térd nem a lábfej irányába mozdul (nem egyenletesen terheli a térdízületet, így a porcfelszín károsodásához, a szalagok túlnyúlásához vezethet).
  • A hát nem egyenes (porckorongsérvhez vezet, főleg, ha még súlyt is használunk).

A guggolás tényleg nagyszerű gyakorlat, sok változatát használhatjuk kedvünk és edzettségi állapotunknak megfelelően :)))