Lefelé néző kutya póz (adho mukha svanasana)

Home » Cikkek » Lefelé néző kutya póz (adho mukha svanasana)

Ez a testhelyzet nemcsak a mozgásrendszerre (izmokra, ízületekre) és főleg a gerincre van kiváló hatással, de a „fejjel lefelé lógásnak” köszönhetően hihetetlenül frissít és energetizál, teljesen kitisztítja a fejet! Receptre íratnám fel mindenkinek!

A LEFELÉ NÉZŐ KUTYA (adho mukha svanasana) a jóga talán egyik legismertebb póza, nem hiába használjuk olyan sokszor. Már a napüdvözlet nevű gyakorlatsorban is benne van, ami önmagában az egyik gyöngyszeme a jógagyakorlásnak.
Lássuk, mitől is olyan nagyszerű ez a testhelyzet!

Így csináld:

  • Először fekvőtámaszban helyezkedj el, onnan emeld meg a medencédet a magasba úgy, hogy egy háztetőre emlékeztető formád legyen!
  • A lábaiddal maximum egy pici lépést tegyél előre, ha úgy kényelmesebb.
  • A két kezeddel erősen told magad hátrafelé, nyújtott könyökkel (ahogy a kutyák, macskák is szoktak nyújtózni).
  • A sarkakkal pedig tolj lefelé (nem baj, ha nem érnek még le, azért csak told őket)!
  • A vállakat húzd vissza a lapockáid felé!
  • A fej szabadon lógjon!

Jótékony hatásai:

  • Nyújtja a vádlit, a comb hátsó részét (ahol egyébként rövidülni szoktak az izmok).
  • Nyújtja a mellizmokat, nyitja a mellkast (= szebb tartás, egészséges gerinc).
  • Erősíti a hátizmokat.
  • Erősíti és gyönyörűre formálja a karokat, vállakat.
  • Lazítja a túlfeszült nyaki izmokat.
  • Frissíti az elmét az agy jobb vérellátása révén.
  • A félfordított helyzet miatt a szerveink a másik irányba mozdulva szinte masszírozzák egymást, ezért emésztésjavító hatása is van.
  • Szintén a testhelyzetből adódóan tehermentesül a medencefenék (gáttájék).

Bármikor, ha fáradt, feszült vagy, helyezkedj el benne 20-30 mp-re kezdetben, aztán növelheted ezt az időt akár 1 percre is. Ismételheted 2-3-szor, de köztük és utána is maradj egy kicsit lent a talajon sarokülésben, homlokodat a két kezeden pihentetve a szőnyegen (kisgyermek póz).

Egészségedre!