Lapockazáró, evező gyakorlatok a szép tartásért

Home » Cikkek » Lapockazáró, evező gyakorlatok a szép tartásért

Oly’ illúzióromboló tud lenni, mikor egy alapvetően csinos nő slamposan jár-kel. A legelegánsabb öltözetet is elrontja egy ilyen „majomszerű” tartás.

A hanyagtartás egyik szembetűnő ismérve az előre eső vállak. Ezt a tartáshibát a lapockák között elhelyezkedő izmok (rombuszizmok, trapézizom) gyengesége, illetve nem használata okozza.

Mivel mindennapi tevékenységeinket alapvetően magunk előtt végezzük, sajnos ezek az izmok a hátunkon túlnyúlnak, elgyengülnek, nem tudják ellátni funkciójukat (= a vállöv hátrahúzását). Ennek az előreeső vállak, görnyedő hát, előrébb kerülő fejtartás, s ennek következtében túlterhelt és sajgó vállövi-nyaki izmok az eredménye.

Ellenszere: lapockazáró gyakorlatok végzése, melyek közül az egyik leghatásosabb az úgynevezett evezés.

Az evezést rendkívül sokszínűen tudod az edzésprogramodba építeni, az egészen kezdő verziótól, a brutálisan haladóig. Eszköz nélkül is végezheted, de eszközökkel még hatásosabb: súlyzóval, rúddal, gumikötéllel, csigás gépen, trx-szel, evezőgéppel stb. Lehet kétkezes, szimmetrikus, váltott vagy akár egykezes gyakorlat. Ülve, állva, döntött törzzsel. Ha döntöd a törzsed, még a mélyhátizmaidat is bevonod a munkába.

Bármelyiket is választod, a legfontosabb, hogy csak akkor éred el a kellő hatást, ha a gyakorlat végpontján közelíted a lapockáidat a gerinced felé. Nem elegendő csupán a könyök hátrahúzása, össze kell húznod a lapockáidat is. Amikor pedig visszaengeded a súlyt vagy a saját testsúlyodat, végezd lassan és engedd szétnyílni a lapockákat, hogy majd az újbóli összehúzás minél nagyobb erőkifejtést kívánjon a hosszabb mozgáspálya miatt.

Az evezés minden héten szerepeljen az edzésprogramodban!

És ahogy a nagymamák mondják: Húzd ki magad, édes lányom/fiam! :)))

Ebben a témában olvasd még el ezt a cikkemet is: Felső keresztezett szindróma (Upper crossed syndrome)