Cikkek

ORSZÁGOS TESTMOZGÁSI PROGRAM

Szuper hírem van! 2020 őszén a Magyar Szabadidősport Szövetség szervezésében (Czene Attila fővédnőksége alatt) egy országos egészségprogram valósul meg AZ ORSZÁG GERINCTORNÁJA égisze alatt, melyben az általam kidolgozott gerincprogram lesz elérhető ingyenesen 10 héten át! Az ORSZÁGOS TESTMOZGÁSI PROGRAM országszerte 10 héten át biztosítja az ingyenes részvételi lehetőséget egy gerinctudatos mozgásprogramon, a TripleX gerinctréningen való

Cikkeimet olvasd a facebook oldalamon!

Kedves Olvasó! Cikkeimet a jövőben facebook oldalamon tudod elolvasni. Mivel előfordulhat, hogy éppen nem vagy online egy cikk megjelenésekor, érdemes feliratkoznod a hírlevelemre, hogy mindig értesülj, ha valami új, izgalmas, érdekes témáról írok. A feliratkozási lehetőséget a nyitó oldal alján találod meg. Várlak szeretettel és sok érdekes olvasnivalóval, videóval a facebook oldalamon: www.facebook.com/gerinckoncepio

Fáj a derekad a vállhídban? Akkor csináld inkább így!

A hagyományos vállhíd gyakorlatot a talajon háton fekvő helyzetből indítjuk, onnan emeljük fel a medencét. A véghelyzet a törzs és a combok egy vonalba kerülése. A mozdulat kivitelezését a nagyfarizom, a hamstringek és a gerincfeszítő izmok végzik elsősorban, azok helyes aktivációs sorrendje is éppen az iménti. A hátsó izomlánc tökéletesen trenírozható vele mind izomerősítés, mind

Hátrahajlítás – többet árt, mint használ!

Nézni is fáj egy hasonfekvésben hátrahajlítást? Esetleg már a hasonfekvés sem megy derékfájás nélkül? Bizony-bizony, ez a mozdulat is ártalmas lehet gerincünkre, ezt sok gerinbeteg tudja igazolni! Az az edző, aki nem tart lépést a sporttudományokkal, nem képezi magát a gerincpreventív edzésmódszerek tekintetében, sajnos még mindig előszeretettel használja a hátrahajlításos gyakorlatokat. Persze a gond ott

A rossz tartás is okozhat inkontinenciát

A rossz tartás nem csupán a gerincednek árt, de sok-sok további problémát okozhat. Ezek közé tartozik például az inkontinencia (vizelettartási probléma) is. Amennyiben a felfelé törekvő, helyes tartás helyett ráhagyod a gerincedet a gravitációra (ami ugye lefelé húz minket), a törzsed meggörnyed és minden, ami benne található, az fokozott nyomás alá kerül: a mellüregben (tüdő,

Fáj a derekad? Lazítsd a csípődet!

Meglepő lehet elsőre, de a csípő megfelelő mobilitása kulcsfontosságú a gerinc és főleg az ágyéki gerinc egészsége tekintetében. Ha csökken a csípőmobilitás, jó eséllyel nézünk deréktáji fájdalmak elébe. Ennek oka, hogy a kieső mobilitást az egyébként stabilra tervezett medence- és lumbális ízületek akarják kompenzálni. Márpedig amit stabilra terveztek, azt nem szerencsés akár csak egy kicsit

Háti mobilizálás az ágyéki gerinc védelmében

Ahhoz, hogy a karodat fel tudd emelni a füled mellé (180 fokos mozgástartomány), nem csak a váll-vállöv szabad mozgása szükséges, hanem a háti gerinc hátrafelé történő (= extenziós) mobilitása is elengedhetetlen. Amikor felemeled a karodat függőleges helyzetig, a háti domborulatnak ki kell simulnia, a hátnak kvázi egyenessé kell válnia a mozdulat végén (leengedett karral kifózist,

Nagyon nem mindegy, hogyan emelsz!

A gerincsérülések egyik leggyakoribb okozója a helytelen tartással végzett emelés. A kanadai Stuart McGill gerincspecialista professzor rengeteg mérést végzett már e tekintetben. Egyik ilyen tanulmányában a lumbális csigolyákra ható nyíróerőket számszerűsítette. Az eredmény elgondolkodtató!

Fel a fejjel! Avagy hogyan előzzük meg a nyaki gerincproblémákat?

Évek óta újra és újra belefutok olyan cikkekbe, amelyek az ún. SMS-nyakról szólnak, vagyis hogy az okostelefonok megjelenése óta sokat nézünk lefelé és ez milyen rossz a nyakunknak. Szó se róla, ez a helyzet valóban nem ideális a nyaknak, de azért nem annyira új keletű, hogy a telefonokra kellene fognunk. Ahogy az 1916-os kép mutatja,

A derékfájás megelőzhető!

A derékfájásokról szóló statisztikák szerint a regisztrált esetek 85%-ában a kiváltó ok ismeretlen eredetű. A páciensek is gyakran mondják el az első beszélgetésnél, hogy ez náluk családi örökség, anya-apa-nagyi stb. is lumbágós volt. Sajnos az emberek többsége azt hiszi, hogy a derékfájás kialakulása elkerülhetetlen és az csak úgy megtörténik, tőlük függetlenül.

Kapcsolat

Cikkek

© Almásy Csilla Gerinckoncepció