Bejegyzések a következő cimkével: ‘egyensúly gyakorlat’

sieles_core

Síelésre felkészítő edzésprogram 5. rész

(Előzmény: A síelés rendkívüli terheléssel járó sporttevékenység. Felelőtlen dolog alapos edzés nélkül, csupán a szállás és a síbérlet vásárlásával felkészülni rá. Nem csoda, hogy ennyi sérülés történik a sípályákon. Ahogy a korábbi posztomban írtam, ha nem sportolsz rendszeresen, akkor a síelést megelőző 4-5 hétben, heti 2-3-szori edzést igényel a fizikai felkészülés.

Harcos3_variaciokB

Egyensúlygyakorlatok sokoldalúan

Az egyensúlygyakorlatok állandó részét kell képezzék az edzésprogramnak, mivel sokoldalúan fejlesztik a mozgásrendszert: növelik a stabilitást, fejlesztik az izomerőt, munkára fogják az idegrendszert is. Mindezt egyetlen gyakorlatban érhetjük el.

Harcos3

Harcos 3 póz (Virabhadrasana 3)

Az egyensúlygyakorlatok azért nagyon fontosak, mert felkészítik az idegrendszert és az izomzatot arra az esetre, ha egyensúlyunkat hirtelen elveszítenénk (megcsúszunk, meglöknek, nagyot fékez a busz stb.). Megtanítják, hogy mely izmokat – milyen sorrendben és erővel – kell bekapcsolni, hogy talpon maradjunk, ne essünk el. Ez mindenkinek nagyon fontos, de az időseknek, csontritkulással élőknek hatványozottan!