Bejegyzések a következő cimkével: ‘gerincvédelem’

csipomobilitas

Fáj a derekad? Lazítsd a csípődet!

Meglepő lehet elsőre, de a csípő megfelelő mobilitása kulcsfontosságú a gerinc és főleg az ágyéki gerinc egészsége tekintetében. Ha csökken a csípőmobilitás, jó eséllyel nézünk deréktáji fájdalmak elébe. Ennek oka, hogy a kieső mobilitást az egyébként stabilra tervezett medence- és lumbális ízületek akarják kompenzálni. Márpedig amit stabilra terveztek, azt nem szerencsés akár csak egy kicsit

Thmobility

Háti mobilizálás az ágyéki gerinc védelmében

Ahhoz, hogy a karodat fel tudd emelni a füled mellé (180 fokos mozgástartomány), nem csak a váll-vállöv szabad mozgása szükséges, hanem a háti gerinc hátrafelé történő (= extenziós) mobilitása is elengedhetetlen. Amikor felemeled a karodat függőleges helyzetig, a háti domborulatnak ki kell simulnia, a hátnak kvázi egyenessé kell válnia a mozdulat végén (leengedett karral kifózist,

Sherload

Nagyon nem mindegy, hogyan emelsz!

A gerincsérülések egyik leggyakoribb okozója a helytelen tartással végzett emelés. A kanadai Stuart McGill gerincspecialista professzor rengeteg mérést végzett már e tekintetben. Egyik ilyen tanulmányában a lumbális csigolyákra ható nyíróerőket számszerűsítette. Az eredmény elgondolkodtató!

neutralis-gerinc

A derékfájás megelőzhető!

A derékfájásokról szóló statisztikák szerint a regisztrált esetek 85%-ában a kiváltó ok ismeretlen eredetű. A páciensek is gyakran mondják el az első beszélgetésnél, hogy ez náluk családi örökség, anya-apa-nagyi stb. is lumbágós volt. Sajnos az emberek többsége azt hiszi, hogy a derékfájás kialakulása elkerülhetetlen és az csak úgy megtörténik, tőlük függetlenül.

postureathome

Gerincbarát otthoni pihenés

A gerincre akkor is veszélyek leselkednek, mikor azt hiszed, hogy milyen kényelmesen fekszel. Ágyban tévézni, olvasni nagyon jó dolog, de ha éveken át rossz helyzetben teszed, sajnos azzal is ártasz a gerincednek. Az első képek a helytelen pozíciókat mutatják, ahol a gerinc görbületei teljesen eltűnnek,