Bejegyzések a következő cimkével: ‘hamstring’

hamstrings_erosites

Síelésre felkészítő edzésprogram 3. rész

(Előzmény: A síelés rendkívüli terheléssel járó sporttevékenység. Felelőtlen dolog alapos edzés nélkül, csupán a szállás és a síbérlet vásárlásával felkészülni rá. Nem csoda, hogy ennyi sérülés történik a sípályákon. Ahogy a korábbi cikkemben írtam, ha nem sportolsz rendszeresen, akkor a síelést megelőző 4-5 hétben, heti 2-3-szori edzést igényel a fizikai felkészülés.

izomteszt_vegleges

Helyes sorrendben kapcsolnak be az izmaid?

TUDTAD? … hogyan tesztelheted le, hogy a nagy farizom működése megfelelő-e, vagy esetleg valami oknál fogva a szinergista (segítő) hajlító izomcsoport (hamstringek) veszik át a munkáját? Előző cikkemben írtam erről a jelenségről, amikor a comb hátulján húzódó hajlító izmok túlságosan feszesek és a stretching sem segít rajtuk, mivel feszességüket a túlműködés okozza.

szin-tulterh

A hamstringek túlfeszülésének egyik lehetséges oka

Azt, hogy egy izom túlfeszül, már-már fájdalmasan, több minden is okozhatja. Először is, vannak olyan izmok, amelyek szövettani felépítésükből és a testen való elhelyezkedésükből adódóan rövidülésre, zsugorodásra, túlfeszülésre hajlamosak. Ezeknek a nyújtására sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk, mert ha még nem is erősítjük őket külön gyakorlatokkal, akkor is feszessé válhatnak.

hamstrings

Hamstringek (hajlítók) nyújtása

A comb hátulsó oldalán futó izmok rövidülése a medence hátrabillentése révén gerincproblémákat is okozhat. Azok ugyanis az ülőcsonton erednek, így ha rövidülnek, hátrafele billentik a medencét, az pedig magával húzza az ágyéki gerincet is, ami a gerincsérv kialakulásának kockázatát jelentősen megnöveli! Jól látható a rövidülés, ha a nyújtott ülést nem tudod egyenes derékkal megcsinálni.