Bejegyzések a következő cimkével: ‘hasizom-erősítés’

deadbug_collage

Dead bug – a gerincbarát hasizom-erősítő gyakorlat

Tudod, hogy miért is hatékony, funkcionális és gerincbarát egyben az úgynevezett „dead bug” gyakorlat a hasizomok erősítésére? Ahogy korábbi posztomban leírtam, a hasizmok valódi funkciója nem a törzs hajlítása, hanem a medence és általa az ágyéki gerinc optimális beállítása és rögzítése-stabilizálása, a törzs (gerinc) hátrahajlításának, illetve hátrajhajlításának-csavarásának kontrollálása és a törzscsavarások létrehozása.

hasizom-erositesek_logo

A legjobb hasizom-erősítő gyakorlatok

Tudod, hogy melyek a legjobb hasizomgyakorlatok? Amelyek a hatékony izom-erőfejlesztés mellett a gerincedet sem bántják. És amelyek a hasizmok eredeti funkcióját „gyakoroltatják”. Mert mi is a hasizmok valódi feladata?

teljes-felules_iliopsoas

Miért ne csinálj többé teljes felülést?

Több érv is szól a teljes felülés mint hasizomerősítő gyakorlat ellen. Az egyik igen meggyőző a csípőhorpasz izom ágyéki csigolyákra és a köztük lévő porckorongokra gyakorolt nem kívánatos hatása.

fridaspeach.wordpress.comB

Alkartámasz (plank)

Napjaink talán egyik legdivatosabb gyakorlata, ha lehet ilyet mondani egy gyakorlatra, hogy divatos… Kiválóan alkalmas a törzs izmainak, főleg a hasizmoknak az erősítésére, a core-stabilizáció egyik alapgyakorlata, a tartásjavító edzésprogramok és a funkcionális edzések állandó szereplője. Tudod azonban, hogy milyen problémákat okoz, ha nem csinálod helyesen? Az ágyéki és nyaki gerincnél kell körülnéznünk!