Bejegyzések a következő cimkével: ‘nagy farizom’

izomteszt_vegleges

Helyes sorrendben kapcsolnak be az izmaid?

TUDTAD? … hogyan tesztelheted le, hogy a nagy farizom működése megfelelő-e, vagy esetleg valami oknál fogva a szinergista (segítő) hajlító izomcsoport (hamstringek) veszik át a munkáját? Előző cikkemben írtam erről a jelenségről, amikor a comb hátulján húzódó hajlító izmok túlságosan feszesek és a stretching sem segít rajtuk, mivel feszességüket a túlműködés okozza.

szin-tulterh

A hamstringek túlfeszülésének egyik lehetséges oka

Azt, hogy egy izom túlfeszül, már-már fájdalmasan, több minden is okozhatja. Először is, vannak olyan izmok, amelyek szövettani felépítésükből és a testen való elhelyezkedésükből adódóan rövidülésre, zsugorodásra, túlfeszülésre hajlamosak. Ezeknek a nyújtására sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk, mert ha még nem is erősítjük őket külön gyakorlatokkal, akkor is feszessé válhatnak.

gluteusmaximus

Nagy farizom (gluteus maximus) erősítése

A nagyfarizom (m. gluteus maximus) gyengülésre hajlamos izom. Ha nem erősítjük tudatosan, bizony rendesen elhagyja magát. Pedig nagy szükségünk van rá, mivel a medence, s ez által az ágyéki gerinc helyes beállításának egyik kulcsszereplője (a hasizmok mellett). Gyengesége esetén a medence előrebillen, a has előreesik, a fenék hátra tolódik („kacsatartás”).