Bejegyzések a következő cimkével: ‘plank’

hasizom-erositesek_logo

A legjobb hasizom-erősítő gyakorlatok

Tudod, hogy melyek a legjobb hasizomgyakorlatok? Amelyek a hatékony izom-erőfejlesztés mellett a gerincedet sem bántják. És amelyek a hasizmok eredeti funkcióját „gyakoroltatják”. Mert mi is a hasizmok valódi feladata?

sieles_core

Síelésre felkészítő edzésprogram 5. rész

(Előzmény: A síelés rendkívüli terheléssel járó sporttevékenység. Felelőtlen dolog alapos edzés nélkül, csupán a szállás és a síbérlet vásárlásával felkészülni rá. Nem csoda, hogy ennyi sérülés történik a sípályákon. Ahogy a korábbi posztomban írtam, ha nem sportolsz rendszeresen, akkor a síelést megelőző 4-5 hétben, heti 2-3-szori edzést igényel a fizikai felkészülés.

plankvariations

A plank nagyszerűsége

A plank nagyszerűsége nem abban áll, hogy hány hosszú percig tudod kitartani. Tulajdonképpen bőven elég, ha már 30 másodpercig sikerül szabályosan, onnantól kezdve tovább kell lépni, mert kvázi semmi értelme a gyakorlatnak. Legalábbis funkcionális szempontból. Melyik az az élethelyzet, amikor percekig mozdulatlanul kell megfeszítve tartanod magadat?

sideplank

Oldalsó támasz (side plank, Vasisthasana)

Az oldalsó támasz az egyik legjobb mélyizomerősítő gyakorlat, amivel ráadásul karcsú, feszes derékra is szert tehetsz, hiszen a ferde hasizmok is keményen dolgoznak közben, ezek feszesebbé válása pedig a derék körfogatának csökkenéséhez vezet. Kéz- és alkartámaszon is hatékony. A törzset egyoldalúan terheli, ezért mind a két irányban el kell végezni. Rengeteg variációja van,

fridaspeach.wordpress.comB

Alkartámasz (plank)

Napjaink talán egyik legdivatosabb gyakorlata, ha lehet ilyet mondani egy gyakorlatra, hogy divatos… Kiválóan alkalmas a törzs izmainak, főleg a hasizmoknak az erősítésére, a core-stabilizáció egyik alapgyakorlata, a tartásjavító edzésprogramok és a funkcionális edzések állandó szereplője. Tudod azonban, hogy milyen problémákat okoz, ha nem csinálod helyesen? Az ágyéki és nyaki gerincnél kell körülnéznünk!

Plank_text

Stabilizációs tréning jelentése

Amikor gerincstabilizáló edzésről beszélünk, a gerincet, medencét stabilan tartó izmok tréningjéről van szó. Azonban nem lehet egyenlőség jelet tenni a stabilizáló tréning és a mélyizmok erősítése közé! Pusztán azok erősítése még nem fog stabilitást eredményezni. Úgy is mondhatnám, hogy ugyan erős, kigyúrt csávók (izmok) lesznek, de nem tudnak majd egy váratlan helyzetben ugrásszerűen reagálni (stabilizálni),