Bejegyzések a következő cimkével: ‘quadriceps femoris’

sieles-quadri

Síelésre felkészítő edzésprogram 2. rész

A síelés rendkívüli terheléssel járó sporttevékenység. Felelőtlen dolog alapos edzés nélkül, csupán szállásfoglalással és síbérlet vásárlásával felkészülni rá. Nem csoda, hogy ennyi sérülés történik a sípályákon. Ahogy a korábbi cikkemben írtam, ha nem sportolsz rendszeresen, akkor a síelést megelőző 4-5 hétben, heti 2-3-szori edzést igényel a fizikai felkészülés.

quadri_stretching

A négyfejű combizom nyújtása

Ahogy az előző cikkben írtam, a négyfejű combizom egyes fejei szövettanilag és funkcionálisan is különbözőek. Ismétlésképpen: a 3 RÖVID FEJ csak a térdízületre hat és GYENGÜLNI hajlamos (tehát erősíteni szükséges), a HOSSZÚ FEJ a térd mellett a csípőízületre is hat és RÖVIDÜLÉSRE hajlamos (tehát nyújtani, lazítani szükséges).

quadri-erosites

A négyfejű combizom erősítése

A combunk elülső részét alkotó, tömeges izom, a négyfejű combizom a járás egyik fő izma, így a funkcionális megközelítésű edzések egyik állandó főszereplője. Az izom 3 rövid feje (vaskos izmok) és a hosszú feje (egyenes combizom) mind szövettanilag, mind funkcionálisan különbözőséget mutatnak.